HTML

Veres Lukio

2010 szeptemberében Kaposvárról fel kellett költöznöm a nagyszüleimhez, Budapestre. Az életem ebben az időszakban több szempontból is gyökeresen megváltozott. A blog pedig arról szól, hogy boldogulok a Nagyvilágban. :) A blog nevéről egy kicsit: a veres finnül újat, frisset jelent; a lukio középiskolát, gimnáziumot. Részben szójáték is, hiszen a Veres Péter Gimnáziumba járok.

Friss topikok

  • Onkie: www.qrhacker.com/ (2012.06.05. 16:51) QR-2
  • WildWorld: Bizony bizony. :D (Én meg lassan megfejtem ezeket a kódokat.) (2012.06.05. 16:03) QR
  • WildWorld: Tanítás közben? Te jó ég... Egyébként meg nem éri meg ezen parázni, úgyse tudsz ellene semmit tenn... (2012.06.04. 16:11) Baljós fuvallatok
  • WildWorld: Úgy látom, szegény bácsi nem nagyon volt képben a telefonokkal. XD De harmadszorra talán már eltal... (2012.06.04. 15:59) Galaxis
  • Onkie: Én nem mondtam, hogy van tanulság. :) Egyébként apu szülinapja és a volt felesége névnapja is egyb... (2012.05.25. 16:44) Különös nap a mai

Az élet apró örömei

2012.05.30. 14:16 Onkie

„Szeretem a jó híreket így korán reggel.” Ezt szoktam mindig mondogatni helyzettől függően őszintén vagy szarkasztikusan, napszakra való tekintet nélkül. Ma azonban objektív mércével is teljesen jogosan használtam ezt a szófordulatot.

Tegnap este az osztály facebook csoportjában felröppent a hír, hogy az emelt érettségik eredményét a titkárságon meg lehet kérdezni. (Kicsit sajnáltam, hogy nem délelőtt szóltak róla, amikor bent voltam.) Mivel nem bírtam magammal, és mivel úgyis kellett bérletet vennem Békáson, ezért elbringáztam reggel: fél nyolckor indultam. Nyolckor pedig már tudtam is az eredményeimet.

A matekon a vizsga után nagyon kiakadtam, pánikoltam, nem volt időm befejezni, stb., úgyhogy olyan hangulat lett úrrá rajtam, hogy már a 80%-nak is örülni kell. Ehhez képest 100 pontot kaptam a 115-ből, tehát 86%-os az írásbelim. Jobb, mint amire a dolgozat után számítottam, viszont rosszabb az eddigi próbaérettségijeimhez és a saját elvárásomhoz képest. Nem az bosszant, hogy emiatt lecsúsznék a megjelölt helyről, hanem az, hogy tudom, hogy ennél többre vagyok képes, csak volt egy rossz napom, és ez fog belekerülni a bizonyítványba… De nem baj, valószínűleg nem egy ilyen élményem lesz még, sőt amennyire hinni lehet az egyetemekről szóló rémmeséknek, nem mindig csak a tudásomon fog múlni az eredmény, így nem is feltétlenül lehet majd következni egyikről a másikra. A vicces még az, hogy csak egy 100%-os szóbelivel érhetném el a 90%-ot, aminek kicsi az esélye, hogy összejön. Ha pedig kellően jól szerepelek magyarból és történelemből is (mindkettő írásbelim 90% körüli), akkor a bizonyítványomban a matek lesz az egyetlen, amin nyolcassal fog kezdődni. Pedig mondhatni, „szakterületem” a tárgy. :)

A másik örömhír az angol érettségi volt. 73%-os lett az emeltem, ami azt jelenti, hogy szóbelin elég lesz csak 2 pontot összeszednem és megvan a teljes vizsgára a 60%, ami egy középfokú nyelvvizsgát jelent! Így végre ezen is túl leszek, és még vizsgadíjamba sem került. Külön öröm, hogy én leszek az első nyelvvizsgás a családban.

Bár a Telenornál még ma sem sikerült semmit elintézni, történt még egy vidító dolog. Auchanból hazafelé bringázva két fiatal megállított minket apuval (mert vele mentem az áruházba), és adtak ingyen Győri Édes Jó reggelt!* kekszet. Vicces volt a szituáció, de örültünk is neki.

 

*Egy sztori: még a kaposvári iskolámban egyik angol órán lefordítottam „Sweet Good Morning from Győr”-re a nevét. A tanár először nem értette, aztán nem kapott levegőt a nevetéstől. Ráadásul azt hitte, mindezt komolyan gondoltam, de aztán leesett neki, hogy előre megtervezett merénylet volt. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onkie.blog.hu/api/trackback/id/tr304555055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása